RSS

မ်က္ေတာင္ခတ္ျခင္းႏွင့္ မ်က္စိက်န္းမာေရး

18 May

သင့္မ်က္စိက်န္းမာေရးနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ရင္ မၾကာခဏ ညင္ညင္သာသာ မ်က္ေတာင္ခတ္တဲ့ အေလ့အထရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သင္ဟာ မၾကာခဏ မ်က္ေတာင္ခတ္မွသာ သင့္မ်က္ခြံက မ်က္စိကို မ်က္ရည္အလႊာ သံုးလႊာနဲ႔ မွန္မွန္ဖံုးအုပ္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္မ်က္စိက်န္းမာေရးအတြက္ မ်က္ရည္အလႊာသံုးလႊာကို မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။

၁။ မ်က္ရည္ပထမဆံုးအလႊာက မ်က္စိရဲ႕အျဖဴသားနဲ႔ကပ္ၿပီး တည္ရွိေနပါတယ္။ ဒီအလႊာက မ်က္ရည္ဒုတိယအလႊာ စြဲကပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပ႐ိုတင္းႂကြယ္ဝတဲ့ ေရေငြ႕ေတြရဲ႕ ညီညာတဲ့အလႊာတစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနပါတယ္။

၂။ ဒုတိယအလယ္လႊာကေတာ့ ေရဓာတ္မ်ားတဲ့အလႊာျဖစ္ၿပီး မ်က္စိထဲဝင္ေရာက္လာတဲ့ ျပင္ပပစၥည္း အညစ္အေၾကးေတြကို ေဆးေၾကာဖယ္ရွားရာမွာ ကူညီေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီအလႊာက မ်က္ၾကည္လႊာကို သတၱဳဓာတ္၊ ပ႐ိုတင္းေတြ၊ ေရေငြ႕ဓာတ္ေတြနဲ႔ အာဟာရ ျဖည့္ေပးပါတယ္။

၃။ မ်က္ရည္တတိယအလႊာကေတာ့ အျပင္ဘက္ဆံုးအလႊာျဖစ္ၿပီး အဆီဓာတ္ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီအလႊာက ေရဓာတ္မ်ားတဲ့ အလယ္လႊာကို ျမန္ျမန္အေငြ႕ျပန္မသြားေအာင္ ကာကြယ္ေပးထားတာပါ။ ဒါ့အျပင္ မ်က္စိနဲ႔ မ်က္ခြံၾကားမွာ ေခ်ာေမြ႕ေနေစဖို႔အတြက္လည္း ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။

သင့္မ်က္စိကို အထက္ေဖာ္ျပပါ မ်က္ရည္အလႊာသံုးလႊာနဲ႔ မွန္မွန္ဖံုးအုပ္မေပးရင္ သင့္မ်က္စိရဲ႕ အာဟာရ ရရွိမႈနဲ႔ သန္႔စင္မႈေလ်ာ့နည္းၿပီး မ်က္စိဟာ မလိုအပ္ဘဲ ေညာင္းညာ ပင္ပန္းႏိုင္ပါတယ္။ သင့္မ်က္စိက်န္းမာေရးနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုအတြက္ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ႏွစ္စကၠန္႔ကေန ေလးစကၠန္႔ၾကာတိုင္း ညင္ညင္သာသာ မ်က္ေတာင္ခတ္ေပးတာပါ။ တစ္မိနစ္မွာ ၁၅-၃၀ ႀကိမ္ မ်က္ေတာင္ခတ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ားစုက သာမန္အခ်ိန္ေတြမွာ မၾကာခဏ မ်က္ေတာင္ခတ္တတ္ၾကေပမယ့္ တစ္စံုတစ္ခုမွာ အာ႐ံုဝင္စားသြားတဲ့အခါ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ ေမ့သြားၾကပါတယ္။

ဥပမာ စာဖတ္တဲ့အခါ၊ ကြန္ပ်ဴတာ သံုးေနတဲ့အခါ၊ တီဗီ ဒါမွမဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေနတဲ့ အခါေတြမွာ မ်က္ေတာင္ သိပ္မခတ္ျဖစ္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုအခ်ိန္ေတြမွာ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး မၾကာခဏ မ်က္ေတာင္ခတ္ေပးပါ။ မ်က္ကပ္မွန္တပ္ထားရင္လည္း မၾကာခဏ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ အဟန္႔အတားျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္ခြံရဲ႕ေနာက္ဘက္ မ်က္ႏွာျပင္က အတုထည့္ထားတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ပြတ္တိုက္ေနရတဲ့အတြက္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ မ်က္ကပ္မွန္ေတြကို တတ္ႏိုင္သမွ် အခ်ိန္ၾကာၾကာ မတပ္ပါနဲ႔။ မ်က္ေတာင္ မွန္မွန္ခတ္ရတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က သင့္မ်က္စိကို ေခ်ာေမြ႕ေစၿပီး အာဟာရ ျဖည့္ေပးဖို႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္မ်က္စိနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုအတြက္ ေနာက္ထပ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ သင္ဟာ အျမင္အာ႐ံုကို အသံုးျပဳဖို႔ မလိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္၊ တစ္ခုခုကို စဥ္းစားေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ မ်က္စိကို ခဏေလးပိတ္ၿပီး အနားေပးတာပါ။ ဥပမာ သင္ဟာ စာေရးေနစဥ္ ဒါမွမဟုတ္ E-mail ပို႔ဖို႔ စာ႐ိုက္ေနစဥ္မွာ ေနာက္ထပ္ ဘာေရးရမလဲလို႔ စဥ္းစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မ်က္စိကို ခဏပိတ္ထားတာက သင့္မ်က္စိေတြ ေညာင္းညာပင္ပန္းမႈမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။

forever friend  မွတဆင့္ယူသည္.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s